Yeni Atanan Psikolojik Danışmanların Yapması Gereken 11 Çalışma
Yeni Atanan Psikolojik Danışmanların Yapması Gerekenler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
mezunu, iş hayatına yeni atılmış ya da atılacak kişilerin aklındaki tek soru
şimdi ne yapacağım, nerden başlamam gerek? Bu yazıda yeni atanan psikolojik danışmanların yapması gerekenler hakkında bilgi verilecektir.
MEB’e Atanan Psikolojik Danışmanların Yapacakları
1)RAM (Rehberlik Araştırma Merkezi)
Psikolojik Danışmanların her an iletişim halinde olması gereken bir kurumdur.
İlk olarak Yaşam Pencerem formu tüm
sınıflara uygulatılıp, çıkan ihtiyaçlara göre Okul Çerçeve Planı hazırlanarak
tarayıcı üzerinden RAM’a gönderilmesi gerekmektedir.( Çerçeve planı içerisinde ay
ay tüm sene boyunca yapılacak etkinlikler, işlenecek kazanımlar yer alır. )
2)Okul çerçeve planına uygun
olarak, Sınıf rehberlik planı konusunda sınıf öğretmenlerine müşavirlik yapılır ve imza karşılığı bir yedeği sınıf öğretmenlerine
teslim edilir,diğeri okul psikolojik danışmanında kalır. Burada sene boyunca uzmanlık gerektirmeyen, onların yapması
gereken etkinlikler de yer alır. Bu süreçte onlarla irtibat halinde olup müşavirlik
yapılarak sürecin daha kolay ilerlemesi sağlanmalıdır.
3) Oryantasyon etkinlikleri
yapılarak yeni gelenlerin sürece alışması kolaylaşır. Burada idarenin ve Okul
rehberlik servisinin görevlerinden bahsedilir. Hangi durumlarda gelinmesi ya da
kime gidilmesi gerektiği söylenerek bu konuda öğrencilerin farkındalık
kazanması sağlanır.
4)Risk haritaları okul analizi için
en önemli formlar arasında yer alır. Sınıf öğretmenleri tarafından sınıflara
uygulanan bu formlar, Okul Psikolojik
Danışmanı tarafından birleştirilir. Bu form sonucunda yetim, anne babası
ayrılmış, şiddet yanlısı, maddi durumu kötü vs gibi bir çok özellik tespit
edilir.
5)Rehberlik Yürütme Kurulu
toplantısı yapılır ve bu toplantı da yapılacaklar, yürütme komisyonunda
kimlerin olduğu gibi detaylar belirlenir. (Sene başı,ortası ve sene sonu olmak
üzere 3 kere yapılması gerekir.)
6)Kaynaştırma öğrencilerinin
tespiti ve Bireyselleştirilmiş Eğitim
Planı hakkında bilgi vermek için BEP toplantısı yapılır. Kaynaştırma öğrencisi
ne demek, sınavları, eğitsel değerlendirme formları hakkında bilgi verilir. (Bu
seneye kadar tanı almış öğrencilere Bireysel gelişim formu da düzenlenmekteydi
ancak yeni eklemelerle bireysel gelişim formu gönderme durumu ortadan
kalkmıştır.)
İlk Aydan Sonra Yapılması Gereken Çalışmalar
1) Cinsel
istismar toplumun en büyük sorunları arasında yer alır. Çocuklara bu konuda
farkındalık kazandırmak adına Özel bölgelerini koru etkinliği altında bedenini
koruma yöntemleri ve bir durumla karşılaştığında nerelere haber verilebileceği
anlatılmalıdır. Bunun için sene içerisinde 5. Sınıf öğrencilerine Cinsel istismar semineri verilmelidir.
2) TEOG
sonrası LGS adı verilen sistem bir çok kişide kafa karışıklığına sebep oldu. Bu
nedenle 8. Sınıf öğrencilerine LGS semineri yapılarak süreç anlatılmalıdır.
3) Öncelikli
olarak 8.sınıf öğrencilerine Başarısızlık nedenleri anketi uygulanarak okuldaki
başarısızlık durumları tespit edilmelidir. Bunun sonucunda LGS seminerine ek
olarak sınav kaygısı, verimli ders çalışma, test çözme teknikleri konularında
ekstra seminerler verilmelidir. Bununla ilgili çok kaliteli videolar vardır. Sınav kaygısı semineri sonrası bunlar
izletilerek görsel hafızaya da dokunulabilir.
4) Ev
ziyaretleri, Rehberlik yürütme komisyonu tarafından ayarlanarak gerekli olan
kişilerin velileri ile görüşme yapılmalıdır. Duruma göre okulda görüşme de
yapılabilir.
5) Snellen göz tarama testi yapılması
gerekenler arasında yer alır. Göz tarama testi sonucuna göre gerekli olan
öğrencilerin velileriyle irtibata geçilir ve göz doktoruna yönlendirilir.
Yukarıdaki maddelere
eklenmesi gereken bir çok madde yer almaktadır. Yapılması gereken en önemli
çalışmalara değinilerek farkındalık kazandırmak amaçlandı. İleriki süreçlerde
istenmesi durumunda yapılan çalışmalar daha da detaylandırılabilir. Herkese iyi
çalışmalar.
Yorumlar
Yorum Gönder