Başarısızlık Nedenleri Anketi Değerlendirme Raporu



Giriş

Başarısızlık nedenleri anketi öğrencilerin başarısız olma nedenlerini ortaya koyar. Öğrenciler başarısızlık nedenlerinden hangileri işaretlemiş ona bakılır. Sağlık nedenleri ile başarısız olma, ailevi sebepler nedeni ile başarısız olma ve okuldan kaynaklanan sebepler yüzünden başarısız olma gibi bir çok sebep karşımıza çıkar. Anketler sınıf sınıf değerlendirilmeli hatta bireysel olarak analiz edilmeli ve çıkan sonuçlar sınıf rehber öğretmeni ile birlikte incelenmelidir. Sonrasında ise başarısızlık nedeni tespit edilen öğrenciler ile görüşme yapılarak, çözüm üretme konusunda işbirliği içinde yardımcı olunmalıdır.

Anket değerlendirmede ilk olarak yapılması gereken: Sınıfta işaretleme yapan öğrencilere bakılarak her maddenin yüzde olarak ne kadar işaretlendiği tespit edilir. Örneğin 50 kişilik bir sınıfta 25 kişi o maddeyi işaretlemiş ise o madde %50 olarak ifade edilir.  


Başarısızlık Nedenleri Anketi Değerlendirme Raporu


İnternet üzerinde hiçbir sitede başarısızlık nedenleri anketi değerlendirme üzerine makale bulamadım ve bunun üzerine okul düzeyinde bir rapor hazırlamaya çalıştım. Eksiklerim olabilir, bunu yorumda belirtebilirsiniz. 

Başarısızlık nedenleri anketi değerlendirme raporu sonucunda öğrenciler bazı maddelerde yığılma göstermiştir. Ayrı bir çalışma odam yok diyen öğrenci sayısı %26 oranında gösterilmiştir. Bu öğrencilerin velileri ile konuşularak, veli toplantılarında da belirtilerek öğrenciler ders çalışırken kurallara uyulması gerektiğini anlattım. Belli saatlerde ev içinde sessizlik sağlanarak bu öğrenciler evin herhangi bir yerinde rahat bir şekilde derslerine çalışabilecekler. Sınıfta öğreniyorum fakat hemen unutuyorum diyen öğrenci sayısı %39 oranında gösterilmektedir. Bunun üzerine bu öğrencilerle görüşülerek doğru ders çalışma ve dinleme yöntemleri anlatıldı. Ders dinlerken basit notlar alınması gerektiği ya da kavram haritası çizerek derslerin dinlenmesi gerektiği de anlatıldı. Sınıfta oturduğum yer dersleri takip etmemde uygun bir yer değil maddesi %30 oranında işaretlenmiştir. Bu maddeyi işaretleyen öğrencilerle görüşüp duruma sınıf rehber öğretmeni eşliğinde çözüm bulunmuştur. Bu öğrenciler için uygun çözümler üretilmiştir.


,


Popüler Yayınlar