Başarısızlık Nedenleri Anketi Değerlendirme Raporu
Giriş
Başarısızlık nedenleri anketi
öğrencilerin başarısız olma nedenlerini ortaya koyar. Öğrenciler başarısızlık
nedenlerinden hangileri işaretlemiş ona bakılır. Sağlık nedenleri ile başarısız
olma, ailevi sebepler nedeni ile başarısız olma ve okuldan kaynaklanan sebepler
yüzünden başarısız olma gibi bir çok sebep karşımıza çıkar. Anketler sınıf
sınıf değerlendirilmeli hatta bireysel olarak analiz edilmeli ve çıkan sonuçlar
sınıf rehber öğretmeni ile birlikte incelenmelidir. Sonrasında ise başarısızlık
nedeni tespit edilen öğrenciler ile görüşme yapılarak, çözüm üretme konusunda
işbirliği içinde yardımcı olunmalıdır.
Anket değerlendirmede ilk olarak
yapılması gereken: Sınıfta işaretleme yapan öğrencilere bakılarak her maddenin
yüzde olarak ne kadar işaretlendiği tespit edilir. Örneğin 50 kişilik bir
sınıfta 25 kişi o maddeyi işaretlemiş ise o madde %50 olarak ifade edilir.
Başarısızlık Nedenleri Anketi Değerlendirme Raporu
İnternet üzerinde hiçbir sitede
başarısızlık nedenleri anketi değerlendirme üzerine makale bulamadım ve bunun
üzerine okul düzeyinde bir rapor hazırlamaya çalıştım. Eksiklerim olabilir,
bunu yorumda belirtebilirsiniz.
Başarısızlık nedenleri anketi değerlendirme raporu sonucunda öğrenciler bazı maddelerde yığılma göstermiştir. Ayrı bir
çalışma odam yok diyen öğrenci sayısı %26 oranında gösterilmiştir. Bu öğrencilerin
velileri ile konuşularak, veli toplantılarında da belirtilerek öğrenciler ders
çalışırken kurallara uyulması gerektiğini anlattım. Belli saatlerde ev içinde
sessizlik sağlanarak bu öğrenciler evin herhangi bir yerinde rahat bir şekilde
derslerine çalışabilecekler. Sınıfta öğreniyorum fakat hemen unutuyorum diyen
öğrenci sayısı %39 oranında gösterilmektedir. Bunun üzerine bu öğrencilerle
görüşülerek doğru ders çalışma ve dinleme yöntemleri anlatıldı. Ders dinlerken
basit notlar alınması gerektiği ya da kavram haritası çizerek derslerin
dinlenmesi gerektiği de anlatıldı. Sınıfta oturduğum yer dersleri takip etmemde
uygun bir yer değil maddesi %30 oranında işaretlenmiştir. Bu maddeyi
işaretleyen öğrencilerle görüşüp duruma sınıf rehber öğretmeni eşliğinde çözüm
bulunmuştur. Bu öğrenciler için uygun çözümler üretilmiştir.